9.6 / 10 op 1087 beoordelingen

Ontvang cruise aanbiedingen
+ € 40 kortingscode:

    Bestemmingen

    Rederijen

    Schepen

    Reis type

    Vertrekdatum

    Datum van

    Datum tot

    Volwassen(en)

    Kind(eren)

    Reisduur

    Geavanceerd zoeken Standaard zoeken / /

    Please enter the age of the children

    Laat meer zien Laat minder zien

    Laat meer zien Laat minder zien

    Laat meer zien Laat minder zien

    2024

    2025

    2026

    Veel gestelde vragen

    Algemeen

    Waarom boekt u bij Captain Cruise?

    Captain Cruise maakt het boeken van uw droomcruise makkelijk en leuk! Een gespecialiseerd team aan de telefoon en achter de computer. Door jaren lange ervaringen weet het team precies wat u wilt en/of zoekt. Wij vinden service op nummer 1 staan en nemen daarom ook veel uit uw handen, zoals online inchecken als dat zelf niet lukt. Persoonlijke aandacht is erg belangrijk en daarom geven onze klanten ons een waardering van een 9,6. De reisbescheiden sturen wij per post op, na uw eerste cruise ontvangt u standaard € 40,- of € 25,- korting op uw volgende cruise na het invullen van uw beoordeling.

    Daarnaast garandeert Captain Cruise u de laagste prijs!
    Captain Cruise doet haar best om de prijzen in de cruisewereld zo transparant en zo goedkoop mogelijk te maken. Daarom:
    -dezelfde of een lagere prijs dan bij alle andere reisagenten of cruisespecialisten;
    -geen reserveringskosten bij online boeken;
    -duidelijke vermelding of bijkomende kosten van toepassing zijn (bijvoorbeeld fooien);
    -geen portokosten voor het toezenden van uw reisdocumenten;
    -geen duur telefoonnummer, waarbij u lang in de wacht staat;

    Captain Cruise helpt u ook bij het zoeken van de beste/voordeligste vluchten. Geef bij boeking uw wensen door en wij maken van uw reis een geheel pakket.
    Elke klant is anders en heeft andere wensen met betrekking tot de vluchten/hotels en of transfers. Wij geven u de vrijheid hierin en willen u niet verplichten met een bepaalde luchtvaartmaatschappij te vliegen. Onze cruisespecialisten staan voor u klaar!

    Captain Cruise hanteert duidelijke Nederlandse reis- en boekingsvoorwaarden. Daarnaast kunt u de voorwaarden per rederij eenvoudig aanvragen middels een e-mail naar info@captaincruise.be.

    Wat zijn de spelregels van de Laagste Prijs Garantie?

    Regelmatig wil een rederij een specifieke cruise exploitabel maken en biedt ze die cruise goedkoper aan. Degenen die hier op reageren hebben minder keuze (de beste hutten zijn vaak al vergeven), maar wel een leuk voordeel.

    Als u een cruise boekt bij Captain Cruise dan geldt onze dagprijs, die gegarandeerd lager is dan anderen u bieden. En Captain Cruise brengt, in tegenstelling tot de meeste andere aanbieders, bij online boeking, géén reservering- of andere kosten in rekening.

    De garantie geldt voor de reis (cruise-only) op dat moment. Captain Cruise biedt u dan het laagste tarief. Latere aanbiedingen gelden derhalve niet als vergelijking. De garantie geldt niet voor vluchten, hotels en transfers.

    Stuur een afschrift van uw boeking en het bewijs dat de cruise tezelfdertijd elders goedkoper te boeken was naar info@captaincruise.be of stuur naar Captain Cruise, Temselaan 100A, 1853, Grimbergen. Onze medewerkers nemen dan contact met u op om de zaak af te wikkelen.

    Wanneer ontvangen wij onze reispapieren?

    Deze ontvangt u ongeveer 2 weken voor vertrek. Steeds meer rederijen en luchtvaartmaatschappijen gaan over tot het systeem van (elektronische) tickets.
    Echter wij printen alle documenten voor u uit en zullen de reisbescheiden per post toesturen.

    Is Captain Cruise aangesloten bij ANVR en SGR?

    Captain Cruise is aangesloten bij ANVR, SGR, SGRZ, calamiteitenfonds en KVK.
    ANVR: 5537
    SGR / SGRZ: 3760
    KVK nummer: 71248730
    Onder algemene voorwaarden kunt u alle informatie terugvinden.

    Boeken

    Betaal ik reserveringskosten?

    – Telefonische boeking of per email: € 25,- reserveringskosten per boeking
    – Online boeking via onze website: berekenen wij geen reserveringskosten

    Welke betaalmogelijkheden heeft Captain Cruise?

    – Per iDEAL / overschrijving
    – Contant / Pin op ons kantoor
    – Creditcard (Mastercard en Visa)
    – AMEX accepteren wij ook echter tegen een toeslag van 1,5%

    Waar en hoe kan ik mijn cruise boeken?

    U kunt uw cruise via onze website boeken, telefonisch 02-808 08 55, per email info@captaincruise.be, bij ons op kantoor (op afspraak) of op afspraak bij u thuis.

    Wat kan ik allemaal via Captain Cruise regelen?

    Captain Cruise regelt eigenlijk bijna alles voor u. Op onze website staan de meeste cruises op basis van cruise only.
    Vluchten, transfers, hotels, autohuur en/of excursies kunnen wij ook voor u bijboeken.
    De vluchten zijn ca. 11 tot 12 maanden voor vertrek beschikbaar.

    Heb ik verzekeringen nodig?

    Captain Cruise adviseert om op reis te gaan met een reis- en/of annuleringsverzekering.
    Indien u deze niet heeft kunnen wij deze doorlopend of kortlopend voor u afsluiten.

    Zijn de prijzen definitief?

    Als u boekt na telefonisch overleg en u rondt uw reservering af met een (aan)betaling en/of schriftelijke bevestiging, is deze prijs vast en kan niet meer wijzigen. Als u online boekt, kan het een enkele keer gebeuren dat Captain Cruise niet veel later toch nog een prijscorrectie van de rederij doorkrijgt. In dat geval communiceren wij deze prijsverhoging met de klant. U heeft dan de keus om de boeking kosteloos te annuleren of de verhoging te accepteren.

    De enige uitzondering op deze regeling zijn brandstoftoeslagen en wijzigingen in havengeld. De rederijen hebben het recht om deze aan passagiers door te rekenen.

    Wanneer moet ik (aan)betalen?

    Aanbetalen moet binnen enkele dagen na boeking (binnen het optietermijn). Zit u binnen 10 weken voor vertrek? Dan dient u de gehele reissom te betalen.
    Captain Cruise rekent een aanbetaling van 100% over de vluchten en/of hotels en 30% over cruise, hotels en transfers. De restantbetaling is uiterlijk 10 weken voor vertrek.
    Voor betalingsvoorwaarden gaat u naar het kopje algemene voorwaarden.

    Ik heb definitief geboekt en nu is er een aanbieding op mijn cruise, kan dit aangepast worden?

    Als u heeft geboekt staan de prijzen vast en de meeste rederijen accepteren geen aanpassingen meer na de boeking. Uiteraard kunnen wij in alle gevallen de mogelijkheden voor u nakijken.

    Wat betekent het als ik een hut op garantiebasis boek?

    U krijgt accommodatie in minimaal de geboekte hutcategorie. De rederij behoudt zich het recht voor de passagiers zonder bijbetaling in een hogere categorie onder te brengen, ongeacht faciliteiten, ligging en evt. belemmerd zicht in de toegewezen hut (indien van toepassing op schip). Het juiste hutnummer vindt u terug op uw tickets of worden toegewezen bij bij inscheping.

    Bij meerdere hutten kan het zijn dat de hutten zich op verschillende dekken bevinden.

    Wat betekent het als ik een hut op garantiebasis boek?

    U krijgt accommodatie in minimaal de geboekte hutcategorie. De rederij behoudt zich het recht voor de passagiers zonder bijbetaling in een hogere categorie onder te brengen, ongeacht faciliteiten, ligging en evt. belemmerd zicht in de toegewezen hut (indien van toepassing op schip). Het juiste hutnummer vindt u terug op uw tickets of worden toegewezen bij bij inscheping.

    Bij meerdere hutten kan het zijn dat de hutten zich op verschillende dekken bevinden.

    Hoe zit het met de verschillende huttypes?

    Alle schepen hebben verschillende type hutten waar u in kunt verblijven het is goed om te weten wat u wensen hiervoor zijn.
    – Binnenhut: hut zonder raam
    – Buitenhut: hut met een raam (patrijspoort of vierkant vensterraam), kunnen beperkt zicht hebben
    – Balkonhut: hut met een privé balkon, kunnen beperkt zicht hebben en een balkonreling van stevig staal i.p.v. plexiglas
    – Suite: met of zonder balkon, met vaak extra privileges
    Wilt u zeker weten dat uw hut vrij zicht heeft of een bepaalde ligging heeft, neem dan contact met ons op!

    Met hoeveel personen kan ik in een hut?

    Gemiddeld kunt u met 4 personen in één hut. Deze hut is vaak net zo groot als dat u met twee personen op de hut verblijft.
    Voor de 3e en/of 4e persoon is er een sofabed of een bovenbed.
    Er zijn schepen waar u met 6 of met meer personen in de hut kan verblijven.

    Wanneer kan ik het beste cruisen?

    Aan elk vaargebied hangen seizoenen wanneer u het beste in dat gebied kunt gaan cruisen. Deze informatie staat onder het kopje vaargebied.

    Wat is de minimale leeftijd om alleen in een hut te mogen verblijven?

    Minimale leeftijd is vaak 18 jaar, wilt u met een Amerikaanse rederij cruisen of in de Caribbean dan is de minimale leeftijd 21 jaar.
    Tevens is de minimale leeftijd voor alcohol 18 of 21 jaar (afhankelijk van de rederij).

    Mag ik op cruise als ik zwanger ben?

    U mag cruisen als je zwanger bent, echter tot de 24ste week van de zwangerschap. Zou u de laatste dag (ontschepingsdag) de 24ste week ingaan mag u niet meer aan boord.
    Tevens moet u een verklaring in het Engels meenemen dat u gezond bent om te reizen.

    Zijn de havengelden inbegrepen?

    De havengelden zijn altijd inbegrepen.

    Kan ik achteraf (na definitieve boeking) de namen nog wijzigen?

    In bijna alle gevallen rekenen de rederijen kosten door voor een naamswijziging, mocht de rederij/airline geen kosten berekenen zullen wij dit ook niet doen.
    Bij een verkeerde naam op het vliegticket kan het zelfs zo zijn dat er een geheel nieuw ticket gekocht moet worden.

    Kan ik mijn reis annuleren?

    U kunt ten alle tijden uw reis annuleren, voor de voorwaarden gaat u naar onze algemene voorwaarden.

    Zit er verschil tussen de rederijen en/of schepen?

    Jazeker, elke rederij is verschillend en zo ook de meeste schepen van elkaar. U moet er goed op letten dat de gekozen rederij ook de juiste voor u is.
    Kiest u de verkeerde rederij dan kan het ook uw laatste cruise worden. Ons team staat voor u klaar om u te helpen bij de juiste keuze.

    Groepskortingen of boekingen?

    Afhankelijk van de rederij kunnen wij groepstarieven aanvragen, per rederij kan het verschillen met hoeveel personen u moet zijn om u hiervoor in aanmerking te komen. Dit kan verschillen tussen 10 personen of 10 hutten. Bij groepstarieven kan het soms ook zijn dat de op dat moment geldende acties niet van toepassing zijn.
    Bent u met een grote groep, stuur ons dan een e-mail, info@captaincruise.be

    Hoe zit het met single reizigers?

    Indien u alleen reist betaalt u in de meeste gevallen een toeslag van 100%. Sommige schepen hebben ook speciale 1-persoonshutten waar u geen toeslag op betaalt.

    Is cruisen geschikt met kinderen en/of baby’s?

    Cruisen is zeker geschikt voor kinderen en voor baby’s op de pagina cruise met kinderen kunt u alle informatie terugvinden hierover.
    Wilt u op cruise gaan met uw baby, dit is mogelijk en is dit bij de meeste rederijen mogelijk vanaf 6 maanden.
    Bij MSC Cruises zijn baby’s welkom zodra deze gezond zijn om op reis te gaan.

    Kan ik cruisen als ik in een rolstoel zit?

    Natuurlijk kan dit, er zijn zelfs aangepaste hutten. Wel moet er altijd iemand met u mee die u kunt helpen.
    Vraag onze cruise experts de informatie die u nodig heeft.

    Wat houden dinerzittingen in?

    Elke rederij kent verschillende dinerzittingen. Dit is vaak een 1e zitting oftewel vroeg (rond 17:30-18:00) of een late dinerzitting vanaf ca. 19:30
    Tevens is er in sommige gevallen ook een open zitting. Dan kunt u zelf bepalen hoe laat u wilt gaan dineren. Dit is vaak tussen 17:00-21:00.
    Bij een vaste zitting heeft u ook een vaste tafel en bij een open zitting heeft u dat niet.
    Indien het voor de open zitting druk is, kan het zijn dat u moet wachten. U krijgt dan een pieper mee en zodra er een tafel vrij is, wordt u opgepiept.

    Ik heb een dieet of gebruik insuline moet ik dit doorgeven bij boeken?

    Jazeker. Alle medische zaken die van belang kunnen zijn, dient u bij boeking door te geven.

    Boeken

    Welke check-in tijden voor het vliegtuig worden geadviseerd?

    Wij adviseren 2 uur voor vertrek in te checken voor Europese vluchten en 3 uur voor bestemmingen buiten Europa. Voor de terugvlucht geldt hetzelfde: intercontinentaal 3 uur, anders 2 uur. Neem voldoende tijd voor transfers, in-/uitchecken, in-/uitschepen en bagageafhandeling in uw schema op.

    Wat is de procedure bij het aan en van boord gaan?

    De inscheping aan boord van een cruiseschip komt overeen met het inchecken op een luchthaven. Meestal begint deze circa 3 uur voor vertrek en eindigt 1 uur voor vertrek. In de cruiseterminal bevinden zich een aantal balies, vaak alfabetisch ingedeeld. Hier wordt uw paspoort gecontroleerd en levert u uw cruisevoucher in. U ontvangt vervolgens uw boardpass en eventuele informatie over uw tafelzitting.

    Uw koffer geeft u voor inchecken af bij het personeel en deze zal door hen in uw hut worden gezet. Wilt u gelijk genieten van het zwembad zorg dan even dat u uw spullen zoals badkleding in uw handbagage heeft gestopt. Het kan even duren voordat uw koffer in de hut is.

    De ontscheping vindt meestal binnen enkele uren na aankomst in de haven plaats. Nadat u uw hut heeft verlaten, kunt u in één van de lounges wachten tot wordt omgeroepen dat u van boord kunt gaan. Uw koffer kunt u de avond ervoor in de gang zetten, het personeel zorgt dat deze in de cruiseterminal voor u klaar staat. U mag hem ook zelf meenemen van boord.

    Wat is inbegrepen in de prijs?

    In de prijs van uw cruise zijn altijd inbegrepen: entree tot alle faciliteiten aan boord zoals het casino, theater, showlounge, discotheek, nachtclub enz. en alle maaltijden (ontbijt, lunch en diner). Koffie, (ijs)thee en (ijs)water, vruchtensappen zijn bij de meeste rederijen tijdens de maaltijden inbegrepen in het buffetrestaurant.

    Bij verschillende rederijen verblijft u op all-inclusive. De uitgebreide informatie over de rederij kunt u bij de rederijen vinden.

    Moet ik een wereldstekker meenemen?

    Op de meeste schepen hebben de hutten stopcontacten met 110v en/of 220v. Omdat dit per schip kan verschillen adviseren wij om een wereldstekker mee te nemen.

    Heb ik een visa nodig?

    Per land kan het verschillen of u verplicht zelf een visum vooraf moet regelen of dat dit vanuit de rederij gedaan wordt. Wij adviseren u vooraf welke visa u eventueel nodig heeft.
    Landen waar u vooraf in ieder geval een visum voor moet aanvragen zijn: Amerika, Canada, Nieuw Zeeland, Australië, China (via de Ambassade), Rusland (m.u.v. St. Petersburg met excursie via de rederij).

    Wanneer ontvangen wij onze reispapieren?

    Deze ontvangt u ongeveer 2 weken voor vertrek. Steeds meer rederijen en luchtvaartmaatschappijen gaan over tot het systeem van (elektronische) tickets.
    Echter wij printen alle documenten voor u uit en zullen de reisbescheiden per post toesturen.

    Heb ik een paspoort of ID-kaart nodig om te reizen?

    Wij adviseren eigenlijk altijd om met een paspoort te reizen welke nog 6 maanden geldig dient te zijn na terugkomst van de cruise.
    Dit doen wij omdat elke rederij weer andere voorwaarden heeft. Heeft u geen paspoort maar een ID-kaart vraag dan naar de voorwaarden van de rederij.

    Is online inchecken verplicht?

    Het online inchecken is voor vele rederijen verplicht, als u niet online incheckt ontvangen wij vaak ook geen reispapieren.
    Daarom adviseren wij om dit uiterlijk 4 weken voor vertrek te doen, zodat wij hierna de tickets tijdig kunnen versturen.
    Mocht u hier niet uitkomen, dan kunnen wij u hierbij assisteren.

    Moet ik verzekeringen afsluiten?

    U bent niet verplicht om verzekeringen af te sluiten, maar het is wel belangrijk om goed verzekerd op reis te gaan.
    Wij raden een reis- en/of annuleringsverzekering aan om af te sluiten.

    Kan ik al excursies boeken?

    Een aantal dagen na boeking ontvangt u van ons een e-mail met het reserveringsnummer van de rederij.
    Hierin staat ook de werkwijze hoe u excursies kunt reserveren.

    Ik wil een naamswijziging doen, kan dat?

    Afhankelijk van de rederij is een naamswijziging mogelijk (vaak tegen wijzigingskosten).
    Op vliegtickets kunnen geen naamswijzigingen gedaan worden en dient er een heel nieuw ticket gekocht te worden.

    Kan de rederij de route wijzigen van mijn cruise?

    De rederij mag ten alle tijden dan ook de route van uw cruise wijzigen, zonder enige reden. De route is hierdoor altijd onder voorbehoud.
    U ontvangt hiervoor soms een vergoeding voor, maar in de meeste gevallen niet. U mag ook niet annuleren vanwege een routewijziging.

    Moet ik galakleding meenemen?

    Op bijna alle cruises is er wel een “formele”avond. Er wordt dan verwacht dat de heren in pak verschijnen en de dames in een nette jurk.
    Een smoking en/of galajurk zijn niet verplicht.

    Hoe geef ik mijn diëten door?

    Indien u een dieet heeft, geef dit uiterlijk 90 dagen voor vertrek door.
    Zo heeft de rederij altijd nog de tijd om het één en ander voor u te regelen.

    Aan boord

    Offerte

    Offerte

    Een ogenblik geduld terwijl we uw droomcruise samenstellen!